Pagină de pornire > Gestionarea lucrărilor de imprimare > Operaţii de bază pentru lucrări de imprimare >
Utilizarea hard disk-ului imprimantei
Anterior
Următor
  
Imprimanta poate salva lucrările de imprimare pe hard disk-ul încorporat.
Utilizarea lucrărilor de imprimare stocate în imprimantă vă permite să imprimaţi din nou lucrările, după caz, fără a utiliza un computer.
Salvarea lucrărilor de imprimare oferă următoarele avantaje.
Economisiţi timpul petrecut utilizând computerul
Când trimiteţi o lucrare de imprimare la imprimantă, puteţi să o salvaţi în imprimantă după imprimare sau înainte de a o imprima. Lucrările de imprimare salvate pot fi imprimate ulterior în cantităţile necesare, fără a fi necesară utilizarea computerului.
Simplificaţi reimprimarea, dacă apar erori
Dacă survin erori în timpul imprimării (ca atunci când se epuizează hârtia), puteţi relua imprimarea după ce eliminaţi sursa erorii, fără a retrimite lucrarea de imprimare de la computer.
Optimizaţi activităţile de imprimare
Fără a utiliza un computer, puteţi selecta lucrările de imprimare şi le puteţi imprima în cantitatea dorită. De asemenea, puteţi selecta mai multe lucrări pentru a fi imprimate în aceeaşi perioadă de timp. Astfel este posibilă exploatarea nesupravegheată a imprimantei, de exemplu, pe timpul nopţii.

  Metodă ieşire
Pentru a salva lucrări de imprimare pe hard disk-ul imprimantei, configuraţi driverul imprimantei.
În Windows, această setare se efectuează utilizând caseta de dialog Output Method (Metodă ieşire).
În Mac OS X, această setare se efectuează utilizând panoul Additional Settings (Setări suplimentare).
Print (Imprimare)
Salvaţi lucrările de imprimare pe hard disk-ul imprimantei, după imprimare.
Save in mail box (Salvare în cutia poştală)
Salvaţi lucrările de imprimare pe hard disk-ul imprimantei.
Print after reception is complete (Imprimare după finalizarea recepţiei)
Această opţiune este disponibilă în combinaţie cu Print (Imprimare). Puteţi să preveniţi degradarea calităţii de imprimare care survine când primirea unei lucrări de imprimare este întreruptă şi imprimarea este abandonată în mijlocul operaţiei.

  Destinaţia de stocare
Zona de stocare de pe hard disk-ul imprimantei este împărţită într-o zonă de stocare temporară şi o zonă de stocare permanentă. Zona de stocare temporară stochează lucrări de imprimare în coada de lucrări sau în cutia poştală partajată. Zona de stocare permanentă stochează lucrări în casetele personale.
Coada de lucrări
Coada de lucrări se referă la lucrările de imprimare care sunt procesate de imprimantă (salvate, recepţionate, pregătite pentru procesare, imprimate, şterse sau reţinute). În zona de stocare temporară pot fi stocate până la 64 de lucrări.
Când coada de lucrări este plină, lucrările suplimentare trimise de la un computer sunt tratate ca lucrări în „repaus”, pentru a fi procesate când este posibil.
Totuşi, dacă toate lucrările plasate în coadă sunt reţinute, lucrarea cea mai veche este ştearsă şi este procesată lucrarea de imprimare trimisă de la computer.
Cutia poştală partajată
Lucrările pentru care aţi specificat Print (Imprimare) în Output Method (Metodă ieşire) (în Windows) sau Send job to (Trimitere lucrare la) (în Mac OS X) sunt salvate în cutia poştală partajată şi sunt clasificate ca lucrări salvate.
Există o singură cutie poştală partajată, cu numărul 00. Pentru cutia poştală partajată nu poate fi setată o parolă.
Aici pot fi salvate până la 100 de lucrări de imprimare, dar acestea vor fi şterse una după alta, începând cu cea mai veche lucrare, în situaţiile următoare.
Dacă există mai mult de 100 de lucrări plasate în coadă şi salvate în cutia poştală partajată, în combinaţie
Dacă nu mai este disponibil spaţiu de stocare temporară când sunt recepţionate lucrările pentru care aţi selectat Print (Imprimare) în Output Method (Metodă ieşire) (în Windows) sau Send job to (Trimitere lucrare la) (în Mac OS X)
Dacă nu există suficient spaţiu disponibil în zona de stocare temporară sau permanentă când sunt recepţionate lucrările pentru care aţi selectat Save in mail box (Salvare în cutia poştală) în Output Method (Metodă ieşire) (în Windows) sau Send job to (Trimitere lucrare la) (în Mac OS X)
Casetele personale
Lucrările sunt clasificate ca lucrări salvate în casetele personale în următoarele situaţii.
Când o lucrare salvată, stocată în cutia poştală partajată, este mutată într-o casetă personală
Când aţi selectat Save in mail box (Salvare în cutia poştală) ca opţiune în Output Method (Metodă ieşire) (în Windows) sau Send job to (Trimitere lucrare la) (în Mac OS X)
Există 29 de casete personale, numerotate de la 01 până la 29. Aveţi posibilitatea să specificaţi câte un nume şi o parolă pentru fiecare casetă personală.
Pot fi salvate până la 100 de lucrări de imprimare în toate casetele personale, în combinaţie.