9. Gestionarea lucrărilor de imprimare
9. 3. Accounting (Evidenţe) (Windows)

9.3.1. Accounting Manager (Manager evidenţe)
9.3.2. Lansarea aplicaţiei Accounting Manager (Manager evidenţe)
9.3.3. Fereastra principală Accounting Manager (Manager evidenţe)
9.3.4. Zona de listare a lucrărilor
9.3.5. Procedurile de bază pentru Accounting Manager (Manager evidenţe)
9.3.6. Configurarea costurilor unitare în Accounting Manager (Manager evidenţe)
9.3.7. Setarea costului unitar pentru cerneală
9.3.8. Setarea costului unitar pentru hârtie
9.3.9. Setarea costului unitar pentru alte articole decât cerneală şi hârtie
9.3.10. Configurarea setărilor de unităţi şi de afişare în Accounting Manager (Manager evidenţe)
9.3.11. Obţinerea automată a jurnalelor de lucrări de imprimare la intervale regulate
9.3.12. Revocarea obţinerii regulate a jurnalelor de lucrări de imprimare
9.3.13. Comutarea între afişarea lucrărilor la imprimantă şi lucrările obţinute regulat
9.3.14. Exportul datelor din lucrarea de imprimare ca fişier CSV
9.3.15. Afişarea proprietăţilor lucrării sau proprietăţilor perioadei
9.3.16. Afişarea, salvarea şi încărcarea datelor de costuri unitare selectate
9.3.17. Afişarea cantităţilor totale de cerneală şi hârtie consumate
Avantajele utilizării aplicaţiei Accounting Manager (Manager evidenţe) sunt evidenţiate mai jos.
Colecţia de jurnale de lucrări de imprimare
Această opţiune vă permite să verificaţi documentele care au fost imprimate de la fiecare imprimantă, cine şi când le-a imprimat.
Calculul numărului total de pagini utilizate şi a costului total
Acest lucru vă permite să utilizaţi jurnalele de lucrări de imprimare colectate pentru a calcula totalurile pentru elemente, precum numărul de pagini imprimate, cantitatea de hârtie utilizată şi costurile de imprimare implicite.
Obţinerea datelor în mod regulat pentru lucrările de imprimare
Jurnalele de lucrări pot fi colectate automat periodic.
Exportul datelor din lucrarea de imprimare
Acest lucru vă permite să exportaţi datele din lucrarea de imprimare colectată, ca un fişier CSV.
Important
•  Aplicaţia Accounting Manager (Manager evidenţe) din Status Monitor (Monitor de stare) afişează estimările aproximative ale cantităţii de hârtie şi cerneală consumate pentru fiecare lucrare. Canon nu poate să garantează exactitatea acestor estimări. Aceste estimări vor varia şi în funcţie de condiţiile de utilizare ale imprimantei.
•  Colecţia de jurnale de lucrări de imprimare nu este efectuată când Set./Adj. Menu (Meniu setare/reglare) -> Printer Info (Informaţii imprimantă) -> Show Job Log (Afişare jurnal lucrări) de pe panoul de control sunt setate pe Off (Dezactivat). Totuşi,
•  chiar dacă opţiunea Show Job Log (Afişare jurnal lucrări) este setată la Off (Dezactivat), lucrările obţinute cu regularitate care deja au fost preluate la acel moment sunt afişate.
•  Când opţiunea Show Job Log (Afişare jurnal lucrări) a fost setată din nou la On (Activat), sunt afişate toate lucrările aflate în imprimantă la acel moment.


Bara de titlu
Această bară afişează modelul de imprimantă, numărul ei de serie şi numărul portului care se utilizează.
Bara de meniuri
Vă permite să selectaţi opţiunile de meniu necesare pentru operaţie.
Bare de instrumente
Furnizează butoane cu instrumente şi meniuri verticale pentru operaţiile principale.
Notă
•  În meniul View (Vizualizare) puteţi opta pentru afişarea sau ascunderea barelor de instrumente.
Zona de listare a lucrărilor
Această zonă listează detaliile lucrărilor obţinute.
Afişează o listă a lucrărilor din imprimante sau a lucrărilor obţinute periodic.  (Consultaţi „Zona de listare a lucrărilor (9.3.4)”.)
Notă
•  Puteţi să modificaţi elementele care sunt afişate şi ordinea de afişare utilizând caseta de dialog Advanced Display Settings (Setări avansate de afişare). Caseta de dialog Advanced Display Settings (Setări avansate de afişare) poate fi afişată selectând Advanced Display Settings (Setări avansate de afişare) din meniul Show (Afişare).
Zona totalurilor
Afişează costurile totale pentru lucrarea selectată şi cantităţile de hârtie şi cerneală consumate.
Notă
•  Dacă vizualizaţi lucrări de imprimare obţinute regulat, prin selectarea unei perioade din partea stângă a ferestrei, se afişează costurile totale pentru această perioadă şi cantităţile de hârtie şi cerneală consumate.
Bara de stare
Afişează mesaje şi alte informaţii.

No. (Nr.)
Numărul de serie al lucrării.
Job Cost (Cost lucrare)
Costul imprimării.
Notă
•  Dacă nu sunt setate costurile unitare de cerneală şi de hârtie, se afişează ****.
Document Name (Nume document)
Acesta este numele documentului imprimat.
Printing Results (Rezultate imprimare)
Se afişează OK când s-a executat procesul de imprimare şi se afişează Cancel (Revocare) dacă procesul de imprimare nu a fost executat.
Media Type (Tip suport)
Acesta este tipul de hârtie utilizat la imprimare.
Output Image Size (Dimensiune imagine ieşire)
Dimensiunea imaginii utilizate pentru imprimare.
Notă
•  Dacă lucrarea are mai multe pagini, se afişează dimensiunea ultimei pagini.
Paper Consumed (Hârtie consumată)
Zona hârtiei utilizată pentru imprimare.
Notă
•  Funcţia Paper Consumed (Hârtie consumată) poate să difere în funcţie de produsul dintre Paper Width (Lăţime hârtie) şi Paper Length (Lungime hârtie).
Paper Width (Lăţime hârtie)
Lăţimea hârtiei utilizată pentru imprimare.
Notă
•  Dacă lucrarea are mai multe pagini, se afişează lăţimea ultimei pagini.
Paper Length (Lungime hârtie)
Lungimea hârtiei utilizată pentru imprimare.
Ink Consumed (Cerneală consumată)
Cantitatea de cerneală utilizată pentru imprimare.
Owner (Proprietar)
Expeditorul lucrării.
Print Job Start Time (Oră începere lucrare de imprimare)/Print Time (Timp de imprimare)
Ora la care a început imprimarea şi timpul de imprimare.
Number of Pages (Număr de pagini)
Numărul de pagini imprimate.
Roll Paper Width (Lăţime hârtie de rolă)
Lăţimea hârtiei de rolă utilizată pentru imprimare.
Paper Cost (Cost hârtie)
Costul hârtiei utilizate pentru imprimare.
Notă
•  Dacă nu se setează costul unitar de hârtie, se afişează ****.
Total Ink Cost (Cost total de cerneală)
Valoarea totală a costului de cerneală utilizată pentru imprimare.
Notă
•  Dacă nu se setează costul unitar de cerneală, se afişează ****.
Total of Other Costs (Alte costuri totale)
Valoarea totală a costurilor alta decât a hârtiei şi a cernelii.
Ink Cost Details (Detalii cost cerneală)
Costul fiecărei culori de cerneală.
Ink Consumption Details (Detalii consum cerneală)
Cantitatea fiecărei culori de cerneală utilizate.





  Setting Standard Prices (Setare preţuri standard)
  1. Selectaţi tipul de suport din Media Type (Tip suport).
  2. Introduceţi Width (Lăţime) şi Length (Lungime) pentru hârtie, precum şi Price (Preţ) pe suprafaţă pentru lăţimea x lungimea configurate.
  3. Faceţi clic pe butonul Add (Adăugare). Pentru a schimba costul unitar al unui tip de suport care a fost deja configurat, faceţi clic pe butonul Overwrite (Suprascriere).
  4. Faceţi clic pe butonul OK.
Important
•  Setările nu sunt aplicate până când nu faceţi clic pe butonul OK.

  Specifying Price by Roll Paper (Specificare preţ după hârtia de rolă)
  1. Selectaţi tipul de suport din Media Type (Tip suport).
  2. Faceţi clic pe butonul Roll Paper Width Settings (Setări lăţime hârtie de rolă) pentru a afişa caseta de dialog Roll Paper Width Settings (Setări lăţime hârtie de rolă).
  3. Introduceţi Roll Paper Width (Lăţime hârtie de rolă) şi Length (Lungime) pentru hârtie, precum şi Price (Preţ) pentru lungimea configurată.
  4. Faceţi clic pe butonul Add (Adăugare) pentru a reveni la foaia Paper (Hârtie).
  5. Pentru a schimba costul unitar al unui tip de suport care a fost deja configurat, faceţi clic pe butonul Overwrite (Suprascriere).
  6. Faceţi clic pe butonul OK.
Important
•  Dacă nu setaţi preţurile standard, nu puteţi să setaţi preţul pentru fiecare hârtie de rolă.
•  Dacă Roll Paper Width (Lăţime hârtie de rolă) se setează la aceeaşi valoare ca Width (Lăţime) pentru hârtia configurată la preţurile standard, costul se calculează utilizând preţul configurat în caseta de dialog Roll Paper Width Settings (Setări lăţime hârtie de rolă).
•  Setările nu sunt aplicate până când nu faceţi clic pe butonul OK.


Date Display Format (Format afişare dată)
Utilizaţi această opţiune pentru a selecta formatul de afişare pentru date. „YYYY” indică anul, „MM” luna şi „DD” ziua.
Currency Unit (Unitate monetară)
Introduceţi unitatea monetară. Introduceţi un şir de text cu lungime de până la 3 caractere.
1000 Separator (Separator de mii)
Utilizaţi această opţiune pentru a selecta simbolul utilizat ca un separator în numere. Simbolul se inserează la fiecare 3 cifre.
Decimal Symbol (Simbol zecimal)
Utilizaţi această opţiune pentru a selecta simbolul utilizat ca un punct zecimal.
Ink Consumed (Cerneală consumată)
Utilizaţi această opţiune pentru a selecta unitatea utilizată pentru consumul de cerneală.
Paper Width (Lăţime hârtie)
Utilizaţi această opţiune pentru a selecta unitatea utilizată pentru lăţimea hârtiei.
Paper Length (Lungime hârtie)
Utilizaţi această opţiune pentru a selecta unitatea utilizată pentru lungimea hârtiei.
Area Display Format (Format afişare zonă)
Utilizaţi această opţiune pentru a selecta unitatea utilizată pentru zona de hârtie.

  1. Selectaţi Regular Data Acquisition (Obţinere date în mod regulat) din meniul Settings (Setări).
  2. Selectaţi Acquire print job logs regularly (Obţinere jurnale lucrări de imprimare în mod regulat).
  3. Faceţi clic pe butonul OK pentru a închide caseta de dialog.
Important
•  Colecţia de jurnale de lucrări de imprimare nu este efectuată când Set./Adj. Menu (Meniu setare/reglare) -> Printer Info (Informaţii imprimantă) -> Show Job Log (Afişare jurnal lucrări) de pe panoul de control sunt setate pe Off (Dezactivat). Totuşi, chiar dacă opţiunea Show Job Log (Afişare jurnal lucrări) este setată la Off (Dezactivat), lucrările obţinute cu regularitate care deja au fost preluate la acel moment sunt afişate.
Notă
•  Imediat după ce configuraţi Regular Data Acquisition (Obţinere date în mod regulat), nu se mai afişează nicio lucrare de imprimare. Aşteptaţi câteva momente şi selectaţi Refresh (Reîmprospătare) în meniul View (Vizualizare) pentru a afişa lucrările de imprimare.
•  Într-un jurnal de lucrări de imprimare se salvează maxim 10.000 de înregistrări. Dacă se depăşeşte acest număr, lucrările sunt şterse din jurnal începând de la cea mai veche înregistrare. Pentru a salva datele vechi, se recomandă să exportaţi datele ca un fişier CSV.
Pentru detalii despre exportarea jurnalelor de lucrări de imprimare ca fişiere CSV, consultaţi Exportul datelor din lucrarea de imprimare ca fişier CSV (9.3.14).


Puteţi să selectaţi dacă să se afişeze lucrările pe imprimantă sau lucrările obţinute regulat în zona de selectare a lucrărilor listate din partea stângă a ferestrei.
Jobs on Printer (Lucrări pe imprimantă)
Acest tip prezintă o listă a lucrărilor de imprimare reţinute pe imprimantă la acel moment.
Puteţi să modificaţi numărul de lucrări afişate pe pagină utilizând setarea Print Jobs Shown Per Page (Lucrări de imprimare afişate pe pagină) din meniul View (Vizualizare) sau din bara de instrumente.
Puteţi să săriţi la o anumită pagină utilizând opţiunea Go to (Salt la) din meniul View (Vizualizare) sau din bara de instrumente.
Notă
•  Pentru imprimante cu hard disk-uri încorporate, puteţi să vizualizaţi până la 500 de lucrări de imprimare per imprimantă.
•  Pentru imprimante fără hard disk-uri încorporate, puteţi să vizualizaţi până la 32 de lucrări de imprimare per imprimantă. Dacă se opreşte însă imprimanta, se pot afişa numai 10 lucrări.
Regularly Acquired Jobs (Lucrări obţinute regulat)
Această opţiune prezintă o listă de lucrări de imprimare obţinute regulat.
Pentru a vizualiza toate lucrările dintr-o perioadă stabilită, specificaţi perioada utilizând Calculate Total for Period (Calcul total pentru perioadă), apoi Starting Date (Dată de început) (sau Starting Day of Week (Zi de început a săptămânii) sau Starting Month (Lună de început)) din meniul View (Vizualizare) sau din bara de instrumente.
De exemplu, pentru a vizualiza jurnalele de lucrări lunare începând din prima zi a fiecărei luni, setaţi Calculate Total for Period (Calcul total pentru perioadă) pe Monthly (Lunar) şi setaţi Starting Date (Dată de început) pe 1.
Notă
•  Sunt afişate până la 10.000 de lucrări obţinute regulat pentru fiecare imprimantă.


Caseta de dialog Job properties (Proprietăţi lucrare) afişează informaţii detaliate despre lucrarea selectată.
Caseta de dialog Period Properties (Proprietăţi perioadă) afişează informaţii detaliate în cadrul perioadei Regularly Acquired Jobs (Lucrări obţinute regulat).
Afişarea casetei de dialog Job properties (Proprietăţi lucrare)
Selectaţi o lucrare din lista de lucrări, apoi selectaţi Show Job Properties (Afişare proprietăţi lucrare) din Job properties (Proprietăţi lucrare) din meniul File (Fişier). De asemenea, puteţi să selectaţi mai multe lucrări deodată.
Notă
•  De asemenea, puteţi să afişaţi caseta de dialog selectând o lucrare, făcând clic dreapta pe aceasta, apoi selectând Show Job Properties (Afişare proprietăţi lucrare) sau utilizând pictograma de pe bara de instrumente.
Afişarea casetei de dialog Period Properties (Proprietăţi perioadă)
Selectaţi o perioadă din lista Regularly Acquired Jobs (Lucrări obţinute regulat), apoi selectaţi Show Period Properties (Afişare proprietăţi perioadă) din Job properties (Proprietăţi lucrare) din meniul File (Fişier). De asemenea, puteţi să selectaţi mai multe perioade deodată.
Notă
•  De asemenea, puteţi să afişaţi caseta de dialog selectând şi făcând clic dreapta pe o perioadă, apoi selectând Show Period Properties (Afişare proprietăţi perioadă) sau utilizând pictograma de pe bara de instrumente.
Componentele casetei de dialog Job properties (Proprietăţi lucrare)/ casetei de dialog Period Properties (Proprietăţi perioadă)
Fila Job (Lucrare)
Afişează informaţii detaliate despre lucrarea selectată. Puteţi să afişaţi informaţii detaliate despre fiecare lucrare selectând opţiunea Document Name (Nume document) corespunzătoare.
Fila Owner (Proprietar)
Puteţi să afişaţi informaţii detaliate despre fiecare proprietar selectând opţiunea Owner (Proprietar) corespunzătoare.
Butonul Copy (Copiere)
Faceţi clic pe acest buton pentru a copia în clipboard informaţiile de text afişate.