9. 1. 1. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Status Monitor (Monitor de stare) (Windows) > Caracteristicile aplicaţiei imagePROGRAF Status Monitor (Monitor de stare imagePROGRAF) imagePROGRAF Status Monitor (Monitor de stare imagePROGRAF) este un utilitar pentru verificarea stării imprimantei şi gestionarea lucrărilor de imprimare. În imagePROGRAF Status Monitor (Monitor de stare imagePROGRAF) sunt disponibile două ecrane: Printer List (Listă imprimante) prezintă o listă de imprimante, iar Status Monitor (Monitor de stare) prezintă detalii pentru fiecare imprimantă.
•Puteţi vizualiza o listă cu imprimantele pentru care au fost instalate drivere de imprimantă pe computer, imprimantele conectate la computer şi imprimantele găsite în reţea. •Dacă survine o eroare la imprimantă, puteţi investiga imediat acţiunea de corectare. •Starea imprimantei poate fi verificată în timp real pe monitorul computerului. •Afişează nivelul de cerneală pentru fiecare culoare din imprimantă. O pictogramă şi un mesaj de avertizare vă vor atrage atenţia când nivelurile de cerneală sunt scăzute. •Este identificat tipul de hârtie încărcat în fiecare sursă de suport. De asemenea, puteţi verifica dacă s-a consumat hârtia. •În acest mod, utilitarul vă dă posibilitatea să verificaţi informaţii despre imprimantă şi să efectuaţi întreţinerea imprimantei pentru rezultate optime de imprimare. •De asemenea, puteţi configura o notificare automată de e-mail a oricărei probleme sau erori a imprimantei la adrese de e-mail pe care le desemnaţi în prealabil. •Puteţi verifica starea hard disk-ului şi documentele salvate pe hard disk. •Puteţi să utilizaţi Accounting Manager (Manager evidenţe) pentru a colecta jurnalele de lucrări de imprimare pentru imprimante şi pentru a verifica informaţii, precum costurile de imprimare. Pentru detalii despre Accounting Manager (Manager evidenţe), consultaţi Accounting Manager (Manager evidenţe) (9.3.1).
9. 1. 2. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Status Monitor (Monitor de stare) (Windows) > Gestionarea lucrărilor utilizând aplicaţia imagePROGRAF Status Monitor (Monitor de stare imagePROGRAF) Puteţi utiliza foaia Job (Lucrare) din imagePROGRAF Status Monitor (Monitor de stare imagePROGRAF) pentru operaţii precum întreruperea sau revocarea lucrărilor de imprimare.
•Preempting Other Jobs (Reţinerea anticipată a altor lucrări) Dacă selectaţi o lucrare de imprimare şi faceţi clic pe butonul Preempt Other Jobs (Reţinere anticipată a altor lucrări), lucrarea selectată se imprimă înaintea lucrării care o precede în coada de imprimare. •Întreruperea/reluarea lucrărilor de imprimare Dacă selectaţi o lucrare de imprimare şi faceţi clic pe butonul Pause (Pauză), se întrerupe imprimarea lucrării selectate. Pentru a relua imprimarea unei lucrări de imprimare întrerupte, selectaţi lucrarea de imprimare şi faceţi clic pe butonul Resume (Reluare).
•Canceling Print Jobs (Revocare lucrări imprimare) Dacă selectaţi o lucrare de imprimare şi faceţi clic pe butonul Cancel Job (Revocare lucrare), se revocă imprimarea lucrării selectate.
•Imprimarea lucrărilor reţinute Imprimarea lucrării cu o Stare de Holding (Reţinere) este întreruptă deoarece hârtia specificată de driver nu corespunde cu hârtia încărcată în imprimantă. Utilizaţi procedura de mai jos pentru a imprima lucrarea reţinută.
9. 2. 1. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Printmonitor (Monitor de imprimare) (Mac OS X) > Caracteristicile aplicaţiei imagePROGRAF Printmonitor (Monitor de imprimare imagePROGRAF) imagePROGRAF Printmonitor (Monitor de imprimare imagePROGRAF) este un utilitar pentru verificarea stării imprimantei şi gestionarea lucrărilor de imprimare.
•Starea imprimantei poate fi verificată în timp real pe monitorul computerului. •Puteţi să verificaţi starea lucrărilor de imprimare, să revocaţi lucrări şi să le gestionaţi conform cerinţelor. •Dacă survine o eroare la imprimantă, puteţi investiga imediat acţiunea de corectare. •De asemenea, puteţi configura o notificare automată de e-mail a oricărei probleme sau erori a imprimantei la adrese de e-mail pe care le desemnaţi în prealabil. •Puteţi verifica starea hard disk-ului şi documentele salvate pe hard disk.
9. 2. 2. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Printmonitor (Monitor de imprimare) (Mac OS X) > Gestionarea lucrărilor utilizând aplicaţia imagePROGRAF Printmonitor (Monitor de imprimare imagePROGRAF) Puteţi utiliza panoul Driver din imagePROGRAF Printmonitor (Monitor de imprimare imagePROGRAF) pentru operaţii precum întreruperea sau revocarea lucrărilor de imprimare.
•Preempting Other Jobs (Reţinerea anticipată a altor lucrări) Dacă selectaţi o lucrare de imprimare şi faceţi clic pe butonul ![]() •Întreruperea/reluarea lucrărilor de imprimare Dacă selectaţi o lucrare de imprimare şi faceţi clic pe butonul ![]() Pentru a relua imprimarea unei lucrări de imprimare întrerupte, selectaţi lucrarea de imprimare şi faceţi clic pe butonul ![]()
•Canceling Print Jobs (Revocare lucrări imprimare) Dacă selectaţi o lucrare de imprimare şi faceţi clic pe butonul ![]()
•Imprimarea lucrărilor reţinute Imprimarea lucrării cu o Stare de Holding (Reţinere) este întreruptă deoarece hârtia specificată de driver nu corespunde cu hârtia încărcată în imprimantă. Utilizaţi procedura de mai jos pentru a imprima lucrarea reţinută.
9. 3. 1. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Accounting (Evidenţe) (Windows) > Accounting Manager (Manager evidenţe) Accounting Manager (Manager evidenţe) stochează jurnalele de lucrări de imprimare pentru imprimantă, astfel încât puteţi să utilizaţi informaţiile pentru verificarea costurilor de imprimare, etc. Avantajele utilizării aplicaţiei Accounting Manager (Manager evidenţe) sunt evidenţiate mai jos. •Colecţia de jurnale de lucrări de imprimare Această opţiune vă permite să verificaţi documentele care au fost imprimate de la fiecare imprimantă, cine şi când le-a imprimat. •Calculul numărului total de pagini utilizate şi a costului total Acest lucru vă permite să utilizaţi jurnalele de lucrări de imprimare colectate pentru a calcula totalurile pentru elemente, precum numărul de pagini imprimate, cantitatea de hârtie utilizată şi costurile de imprimare implicite. •Obţinerea datelor în mod regulat pentru lucrările de imprimare Jurnalele de lucrări pot fi colectate automat periodic. •Exportul datelor din lucrarea de imprimare Acest lucru vă permite să exportaţi datele din lucrarea de imprimare colectată, ca un fişier CSV.
9. 3. 2. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Accounting (Evidenţe) (Windows) > Lansarea aplicaţiei Accounting Manager (Manager evidenţe)
9. 3. 3. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Accounting (Evidenţe) (Windows) > Fereastra principală Accounting Manager (Manager evidenţe) Fereastra principală Accounting Manager (Manager evidenţe) conţine bara de titlu, bara de meniuri, bare de instrumente, zona de selectare a lucrării listate, zona listă de lucrări, zona de totaluri şi bara de stare.
•Bara de titlu Această bară afişează modelul de imprimantă, numărul ei de serie şi numărul portului care se utilizează.
•Bara de meniuri Vă permite să selectaţi opţiunile de meniu necesare pentru operaţie.
•Bare de instrumente Furnizează butoane cu instrumente şi meniuri verticale pentru operaţiile principale.
•Zona de selectare a lucrărilor listate Puteţi să utilizaţi această zonă pentru a selecta jurnalul de lucrări care se afişează. Dacă utilizaţi obţinerea datelor în mod regulat, această zonă vă permite să vizualizaţi jurnalele de lucrări colective pentru fiecare perioadă specificată.
Pentru mai multe informaţii despre selectarea jurnalelor de lucrări afişate, consultaţi Comutarea între afişarea lucrărilor de la imprimantă şi a lucrărilor obţinute regulat (9.3.13). •Zona de listare a lucrărilor Această zonă listează detaliile lucrărilor obţinute. Afişează o listă a lucrărilor din imprimante sau a lucrărilor obţinute periodic. (Consultaţi „Zona de listare a lucrărilor (9.3.4)”.)
•Zona totalurilor Afişează costurile totale pentru lucrarea selectată şi cantităţile de hârtie şi cerneală consumate.
•Bara de stare Afişează mesaje şi alte informaţii.
9. 3. 4. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Accounting (Evidenţe) (Windows) > Job List Area (Zonă listă de lucrări) Elementele de lucrări şi detaliile care pot fi afişate în zona listei de lucrări sunt după cum urmează. •No. (Nr.) Numărul de serie al lucrării. •Job Cost (Cost lucrare) Costul imprimării.
•Document Name (Nume document) Acesta este numele documentului imprimat. •Printing Results (Rezultate imprimare) Se afişează OK când s-a executat procesul de imprimare şi se afişează Cancel (Revocare) dacă procesul de imprimare nu a fost executat. •Media Type (Tip suport) Acesta este tipul de hârtie utilizat la imprimare. •Output Image Size (Dimensiune imagine ieşire) Dimensiunea imaginii utilizate pentru imprimare.
•Paper Consumed (Hârtie consumată) Zona hârtiei utilizată pentru imprimare.
•Paper Width (Lăţime hârtie) Lăţimea hârtiei utilizată pentru imprimare.
•Paper Length (Lungime hârtie) Lungimea hârtiei utilizată pentru imprimare. •Ink Consumed (Cerneală consumată) Cantitatea de cerneală utilizată pentru imprimare. •Owner (Proprietar) Expeditorul lucrării. •Print Job Start Time (Oră începere lucrare de imprimare)/Print Time (Timp de imprimare) Ora la care a început imprimarea şi timpul de imprimare. •Number of Pages (Număr de pagini) Numărul de pagini imprimate. •Roll Paper Width (Lăţime hârtie de rolă) Lăţimea hârtiei de rolă utilizată pentru imprimare. •Paper Cost (Cost hârtie) Costul hârtiei utilizate pentru imprimare.
•Total Ink Cost (Cost total de cerneală) Valoarea totală a costului de cerneală utilizată pentru imprimare.
•Total of Other Costs (Alte costuri totale) Valoarea totală a costurilor alta decât a hârtiei şi a cernelii. •Ink Cost Details (Detalii cost cerneală) Costul fiecărei culori de cerneală. •Ink Consumption Details (Detalii consum cerneală) Cantitatea fiecărei culori de cerneală utilizate. 9. 3. 5. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Accounting (Evidenţe) (Windows) > Procedurile de bază pentru Accounting Manager (Manager evidenţe) Dacă utilizaţi pentru prima dată aplicaţia Accounting Manager (Manager evidenţe), urmaţi procedurile următoare pentru a configura setările.
Se afişează jurnalele necesare de lucrări de imprimare şi se listează detaliile. 9. 3. 6. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Accounting (Evidenţe) (Windows) > Configurarea costurilor unitare în Accounting Manager (Manager evidenţe) Selectaţi Unit Costs (Costuri unitare) din meniul Settings (Setări) pentru a deschide caseta de dialog Unit Costs (Costuri unitare). Configuraţi setările de costuri unitare din această casetă de dialog.
9. 3. 7. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Accounting (Evidenţe) (Windows) > Setarea costului unitar pentru cerneală
9. 3. 8. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Accounting (Evidenţe) (Windows) > Setarea costului unitar pentru hârtie Deschide foaia Paper (Hârtie). Această foaie se utilizează pentru configurarea costului unitar al hârtiei.
9. 3. 9. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Accounting (Evidenţe) (Windows) > Setarea costului unitar pentru alte articole decât cerneală şi hârtie Deschideţi foaia Other (Altele). Utilizaţi această foaie pentru a seta orice preţ pentru alte articole în afară de cerneluri şi hârtie.
9. 3. 10. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Accounting (Evidenţe) (Windows) > Configurarea setărilor de unităţi şi de afişare în Accounting Manager (Manager evidenţe) Selectaţi Units and Display (Unităţi şi afişare) din meniul Settings (Setări) pentru a deschide caseta de dialog Units and Display (Unităţi şi afişare). Utilizaţi această casetă de dialog pentru a configura setările de afişare.
•Date Display Format (Format afişare dată) Utilizaţi această opţiune pentru a selecta formatul de afişare pentru date. „YYYY” indică anul, „MM” luna şi „DD” ziua. •Currency Unit (Unitate monetară) Introduceţi unitatea monetară. Introduceţi un şir de text cu lungime de până la 3 caractere. •1000 Separator (Separator de mii) Utilizaţi această opţiune pentru a selecta simbolul utilizat ca un separator în numere. Simbolul se inserează la fiecare 3 cifre. •Decimal Symbol (Simbol zecimal) Utilizaţi această opţiune pentru a selecta simbolul utilizat ca un punct zecimal. •Ink Consumed (Cerneală consumată) Utilizaţi această opţiune pentru a selecta unitatea utilizată pentru consumul de cerneală. •Paper Width (Lăţime hârtie) Utilizaţi această opţiune pentru a selecta unitatea utilizată pentru lăţimea hârtiei. •Paper Length (Lungime hârtie) Utilizaţi această opţiune pentru a selecta unitatea utilizată pentru lungimea hârtiei. •Area Display Format (Format afişare zonă) Utilizaţi această opţiune pentru a selecta unitatea utilizată pentru zona de hârtie. 9. 3. 11. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Accounting (Evidenţe) (Windows) > Obţinerea automată a jurnalelor de lucrări de imprimare la intervale regulate Această caracteristică colectează la intervale regulate jurnalele de lucrări de imprimare de la imprimantă şi salvează jurnalele pe computerul dvs.
9. 3. 12. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Accounting (Evidenţe) (Windows) > Revocarea obţinerii regulate a jurnalelor de lucrări de imprimare Puteţi să utilizaţi această procedură pentru a revoca obţinerea în mod regulat a jurnalelor de lucrări de imprimare de la imprimantă.
9. 3. 13. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Accounting (Evidenţe) (Windows) > Comutarea între afişarea lucrărilor la imprimantă şi lucrările obţinute regulat Jurnalele de lucrări de imprimare afişate de Accounting Manager (Manager evidenţe) din Status Monitor (Monitor de stare) conţin două tipuri de lucrări: Lucrări pe imprimantă şi lucrări obţinute regulat. Puteţi să selectaţi dacă să se afişeze lucrările pe imprimantă sau lucrările obţinute regulat în zona de selectare a lucrărilor listate din partea stângă a ferestrei. •Jobs on Printer (Lucrări pe imprimantă) Acest tip prezintă o listă a lucrărilor de imprimare reţinute pe imprimantă la acel moment. Puteţi să modificaţi numărul de lucrări afişate pe pagină utilizând setarea Print Jobs Shown Per Page (Lucrări de imprimare afişate pe pagină) din meniul View (Vizualizare) sau din bara de instrumente. Puteţi să săriţi la o anumită pagină utilizând opţiunea Go to (Salt la) din meniul View (Vizualizare) sau din bara de instrumente.
•Regularly Acquired Jobs (Lucrări obţinute regulat) Această opţiune prezintă o listă de lucrări de imprimare obţinute regulat. Pentru a vizualiza toate lucrările dintr-o perioadă stabilită, specificaţi perioada utilizând Calculate Total for Period (Calcul total pentru perioadă), apoi Starting Date (Dată de început) (sau Starting Day of Week (Zi de început a săptămânii) sau Starting Month (Lună de început)) din meniul View (Vizualizare) sau din bara de instrumente. De exemplu, pentru a vizualiza jurnalele de lucrări lunare începând din prima zi a fiecărei luni, setaţi Calculate Total for Period (Calcul total pentru perioadă) pe Monthly (Lunar) şi setaţi Starting Date (Dată de început) pe 1.
9. 3. 14. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Accounting (Evidenţe) (Windows) > Exportul datelor din lucrarea de imprimare ca fişier CSV Puteţi să exportaţi datele lucrărilor de imprimare colectate în fişiere de tip CSV prin selectarea opţiunii Export Job Cost Data (Export date de cost lucrare) din meniul File (Fişier).
•Selected Jobs (Lucrări selectate) Exportaţi datele pentru lucrările de imprimare selectate în lista de lucrări, ca un fişier CSV.
•Listed Jobs (Lucrări listate) Exportaţi datele pentru lucrările de imprimare afişate la acel moment în lista de lucrări, ca un fişier CSV. 9. 3. 15. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Accounting (Evidenţe) (Windows) > Afişarea proprietăţilor lucrării sau a proprietăţilor perioadei Puteţi să afişaţi caseta de dialog Job properties (Proprietăţi lucrare) sau caseta de dialog Period Properties (Proprietăţi perioadă) pentru a verifica informaţii detaliate despre cost şi alte elemente. Caseta de dialog Job properties (Proprietăţi lucrare) afişează informaţii detaliate despre lucrarea selectată. Caseta de dialog Period Properties (Proprietăţi perioadă) afişează informaţii detaliate în cadrul perioadei Regularly Acquired Jobs (Lucrări obţinute regulat). •Afişarea casetei de dialog Job properties (Proprietăţi lucrare) Selectaţi o lucrare din lista de lucrări, apoi selectaţi Show Job Properties (Afişare proprietăţi lucrare) din Job properties (Proprietăţi lucrare) din meniul File (Fişier). De asemenea, puteţi să selectaţi mai multe lucrări deodată.
•Afişarea casetei de dialog Period Properties (Proprietăţi perioadă) Selectaţi o perioadă din lista Regularly Acquired Jobs (Lucrări obţinute regulat), apoi selectaţi Show Period Properties (Afişare proprietăţi perioadă) din Job properties (Proprietăţi lucrare) din meniul File (Fişier). De asemenea, puteţi să selectaţi mai multe perioade deodată.
•Componentele casetei de dialog Job properties (Proprietăţi lucrare)/ casetei de dialog Period Properties (Proprietăţi perioadă)
•Fila Job (Lucrare) Afişează informaţii detaliate despre lucrarea selectată. Puteţi să afişaţi informaţii detaliate despre fiecare lucrare selectând opţiunea Document Name (Nume document) corespunzătoare. •Fila Owner (Proprietar) Puteţi să afişaţi informaţii detaliate despre fiecare proprietar selectând opţiunea Owner (Proprietar) corespunzătoare. •Butonul Copy (Copiere) Faceţi clic pe acest buton pentru a copia în clipboard informaţiile de text afişate. 9. 3. 16. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Accounting (Evidenţe) (Windows) > Afişarea, salvarea şi încărcarea datelor de costuri unitare selectate •Show Unit Cost Data (Afişare date costuri unitare) Selectaţi Show Unit Cost Data (Afişarea datelor de costuri unitare) din meniul File (Fişier) pentru a deschide caseta de dialog Unit Cost Data (Date de costuri unitare). Această opţiune listează costurile unitare pentru articole precum cerneala şi hârtia selectată. Puteţi să copiaţi informaţiile sub formă de text din această casetă de dialog în clipboard făcând clic pe butonul Copy (Copiere). •Save Unit Cost Data (Salvare date costuri unitare) Selectaţi un folder de destinaţie utilizând Save Unit Cost Data (Salvarea datelor de cost unitar) din meniul File (Fişier). Datele de costuri unitare pentru articole precum cerneala şi hârtia selectată se salvează sub formă de fişier. •Load Unit Cost Data (Încărcare date costuri unitare) Selectarea opţiunii Load Unit Cost Data (Încărcarea datelor de costuri unitare) din meniul File (Fişier) încarcă datele de cost unitar salvate. 9. 3. 17. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Accounting (Evidenţe) (Windows) > Afişarea cantităţilor totale de cerneală şi hârtie consumate Selectaţi Show Ink and Paper Consumed (Afişare cerneală şi hârtie consumate) în meniul File (Fişier) pentru a deschide caseta de dialog Show Ink and Paper Consumed (Afişare cerneală şi hârtie consumate). Aceasta listează cantităţile totale de cerneală şi hârtie consumate de imprimantă până în prezent. Puteţi să copiaţi informaţiile sub formă de text din această casetă de dialog în clipboard făcând clic pe butonul Copy (Copiere).
9. 4. 1. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Operaţii de bază pentru lucrări de imprimare > Utilizarea hard disk-ului imprimantei Utilizarea lucrărilor de imprimare stocate în imprimantă vă permite să imprimaţi din nou lucrările, după caz, fără a utiliza un computer.
Salvarea lucrărilor de imprimare oferă următoarele avantaje. •Economisiţi timpul petrecut utilizând computerul Când trimiteţi o lucrare de imprimare la imprimantă, puteţi să o salvaţi în imprimantă după imprimare sau înainte de a o imprima. Lucrările de imprimare salvate pot fi imprimate ulterior în cantităţile necesare, fără a fi necesară utilizarea computerului. •Simplificaţi reimprimarea, dacă apar erori Dacă survin erori în timpul imprimării (ca atunci când se epuizează hârtia), puteţi relua imprimarea după ce eliminaţi sursa erorii, fără a retrimite lucrarea de imprimare de la computer. •Optimizaţi activităţile de imprimare Fără a utiliza un computer, puteţi selecta lucrările de imprimare şi le puteţi imprima în cantitatea dorită. De asemenea, puteţi selecta mai multe lucrări pentru a fi imprimate în aceeaşi perioadă de timp. Astfel este posibilă exploatarea nesupravegheată a imprimantei, de exemplu, pe timpul nopţii.
Pentru a salva lucrări de imprimare pe hard disk-ul imprimantei, configuraţi driverul imprimantei. În Windows, această setare se efectuează utilizând caseta de dialog Output Method (Metodă ieşire). În Mac OS X, această setare se efectuează utilizând panoul Additional Settings (Setări suplimentare). • Print (Imprimare) Salvaţi lucrările de imprimare pe hard disk-ul imprimantei, după imprimare. • Save in mail box (Salvare în cutia poştală) Salvaţi lucrările de imprimare pe hard disk-ul imprimantei. • Print after reception is complete (Imprimare după finalizarea recepţiei) Această opţiune este disponibilă în combinaţie cu Print (Imprimare). Puteţi să preveniţi degradarea calităţii de imprimare care survine când primirea unei lucrări de imprimare este întreruptă şi imprimarea este abandonată în mijlocul operaţiei.
Zona de stocare de pe hard disk-ul imprimantei este împărţită într-o zonă de stocare temporară şi o zonă de stocare permanentă. Zona de stocare temporară stochează lucrări de imprimare în coada de lucrări sau în cutia poştală partajată. Zona de stocare permanentă stochează lucrări în casetele personale.
•Coada de lucrări Coada de lucrări se referă la lucrările de imprimare care sunt procesate de imprimantă (salvate, recepţionate, pregătite pentru procesare, imprimate, şterse sau reţinute). În zona de stocare temporară pot fi stocate până la 64 de lucrări. Când coada de lucrări este plină, lucrările suplimentare trimise de la un computer sunt tratate ca lucrări în „repaus”, pentru a fi procesate când este posibil. Totuşi, dacă toate lucrările plasate în coadă sunt reţinute, lucrarea cea mai veche este ştearsă şi este procesată lucrarea de imprimare trimisă de la computer. •Cutia poştală partajată Lucrările pentru care aţi specificat Print (Imprimare) în Output Method (Metodă ieşire) (în Windows) sau Send job to (Trimitere lucrare la) (în Mac OS X) sunt salvate în cutia poştală partajată şi sunt clasificate ca lucrări salvate. Există o singură cutie poştală partajată, cu numărul 00. Pentru cutia poştală partajată nu poate fi setată o parolă. Aici pot fi salvate până la 100 de lucrări de imprimare, dar acestea vor fi şterse una după alta, începând cu cea mai veche lucrare, în situaţiile următoare. •Dacă există mai mult de 100 de lucrări plasate în coadă şi salvate în cutia poştală partajată, în combinaţie •Dacă nu mai este disponibil spaţiu de stocare temporară când sunt recepţionate lucrările pentru care aţi selectat Print (Imprimare) în Output Method (Metodă ieşire) (în Windows) sau Send job to (Trimitere lucrare la) (în Mac OS X) •Dacă nu există suficient spaţiu disponibil în zona de stocare temporară sau permanentă când sunt recepţionate lucrările pentru care aţi selectat Save in mail box (Salvare în cutia poştală) în Output Method (Metodă ieşire) (în Windows) sau Send job to (Trimitere lucrare la) (în Mac OS X) •Casetele personale Lucrările sunt clasificate ca lucrări salvate în casetele personale în următoarele situaţii. •Când o lucrare salvată, stocată în cutia poştală partajată, este mutată într-o casetă personală •Când aţi selectat Save in mail box (Salvare în cutia poştală) ca opţiune în Output Method (Metodă ieşire) (în Windows) sau Send job to (Trimitere lucrare la) (în Mac OS X) Există 29 de casete personale, numerotate de la 01 până la 29. Aveţi posibilitatea să specificaţi câte un nume şi o parolă pentru fiecare casetă personală. Pot fi salvate până la 100 de lucrări de imprimare în toate casetele personale, în combinaţie. 9. 4. 2. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Operaţii de bază pentru lucrări de imprimare > Salvarea lucrărilor de imprimare pe hard disk-ul imprimantei Pentru a salva lucrări de imprimare pe hard disk-ul imprimantei, configuraţi driverul imprimantei.
9. 4. 3. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Operaţii de bază pentru lucrări de imprimare > Gestionarea cozii de lucrări (Ştergerea sau reţinerea anticipată a altor lucrări) Lucrările de imprimare care sunt procesate de imprimantă sunt denumite în mod colectiv coadă de lucrări. Puteţi să ştergeţi sau să reţineţi anticipat lucrări în coada de lucrări, după caz. Aceste operaţii sunt disponibile de la panoul de control sau în RemoteUI (Interfaţă de utilizator pentru acces de la distanţă), imagePROGRAF Status Monitor (Monitor de stare imagePROGRAF) şi imagePROGRAF Printmonitor (Monitor de imprimare imagePROGRAF). •Delete (Ştergere) Reţineţi că din coada de lucrări pot fi şterse numai lucrările care nu sunt în curs de ştergere.
•Preempting other jobs (Reţinerea anticipată a altor lucrări) Puteţi să reţineţi anticipat alte lucrări, imprimând lucrări care sunt în curs de recepţionare sau pregătite mai întâi pentru procesare.
Gestionaţi lucrările conform cerinţelor în pagina Print Job (Lucrare de imprimare). Pentru detalii, consultaţi secţiunea de ajutor pentru RemoteUI (Interfaţă de utilizator pentru acces de la distanţă).
Gestionaţi lucrările conform cerinţelor în foaia Job (Lucrare). Pentru detalii, consultaţi fişierul de ajutor pentru imagePROGRAF Status Monitor (Monitor de stare imagePROGRAF).
9. 4. 4. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Operaţii de bază pentru lucrări de imprimare > Gestionarea lucrărilor în aşteptare (Imprimarea sau ştergerea lucrărilor reţinute) Dacă tipul sau dimensiunea hârtiei încărcate nu corespunde cu setarea din lucrarea de imprimare primită când aţi setat Detect Mismatch (Detectare nepotrivire) la Hold Job (Reţinere lucrare) în meniul de la panoul de control, lucrarea de imprimare este reţinută în imprimantă ca lucrare în aşteptare, în coada de lucrări. Gestionaţi asemenea lucrări reţinute după cum urmează. Aceste operaţii sunt disponibile de la panoul de control sau în RemoteUI (Interfaţă de utilizator pentru acces de la distanţă), imagePROGRAF Status Monitor (Monitor de stare imagePROGRAF) şi imagePROGRAF Printmonitor (Monitor de imprimare imagePROGRAF).
Gestionaţi lucrările conform cerinţelor în pagina Print Job (Lucrare de imprimare). Pentru detalii, consultaţi secţiunea de ajutor pentru RemoteUI (Interfaţă de utilizator pentru acces de la distanţă).
Gestionaţi lucrările conform cerinţelor în foaia Job (Lucrare). Pentru detalii, consultaţi „Gestionarea lucrărilor utilizând aplicaţia imagePROGRAF Status Monitor (Monitor de stare imagePROGRAF) (9.1.2)”.
Gestionaţi lucrările conform cerinţelor în foaia Driver. Pentru detalii, consultaţi „Gestionarea lucrărilor utilizând aplicaţia imagePROGRAF Printmonitor (Monitor de imprimare imagePROGRAF) (9.2.2)”.
9. 4. 5. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Operaţii de bază pentru lucrări de imprimare > Imprimarea lucrărilor salvate Aceste operaţii sunt disponibile de la panoul de control sau în RemoteUI (Interfaţă de utilizator pentru acces de la distanţă), imagePROGRAF Status Monitor (Monitor de stare imagePROGRAF) şi imagePROGRAF Printmonitor (Monitor de imprimare imagePROGRAF).
Pentru detalii, consultaţi secţiunea de ajutor pentru RemoteUI (Interfaţă de utilizator pentru acces de la distanţă).
Pentru detalii, consultaţi fişierul de ajutor referitor la imagePROGRAF Status Monitor (Monitor de stare imagePROGRAF).
Pentru detalii, consultaţi fişierul de ajutor pentru imagePROGRAF Printmonitor (Monitor de imprimare imagePROGRAF). 9. 4. 6. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Operaţii de bază pentru lucrări de imprimare > Ştergerea lucrărilor salvate Această operaţie este disponibilă de la panoul de control, în RemoteUI (Interfaţă de utilizator pentru acces de la distanţă), imagePROGRAF Status Monitor (Monitor de stare imagePROGRAF) şi imagePROGRAF Printmonitor (Monitor de imprimare imagePROGRAF).
Pentru detalii, consultaţi secţiunea de ajutor pentru RemoteUI (Interfaţă de utilizator pentru acces de la distanţă).
Pentru detalii, consultaţi fişierul de ajutor referitor la imagePROGRAF Status Monitor (Monitor de stare imagePROGRAF).
Pentru detalii, consultaţi fişierul de ajutor pentru imagePROGRAF Printmonitor (Monitor de imprimare imagePROGRAF). 9. 4. 7. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Operaţii de bază pentru lucrări de imprimare > Mutarea lucrărilor salvate Lucrările de imprimare stocate pe hard disk-ul imprimantei (lucrări salvate) pot fi mutate din caseta curentă în altă casetă după cum urmează. Totuşi, lucrările salvate în casetele personale nu pot fi mutate în cutia poştală partajată. Această operaţie este disponibilă în RemoteUI (Interfaţă de utilizator pentru acces de la distanţă), imagePROGRAF Status Monitor (Monitor de stare imagePROGRAF) şi imagePROGRAF Printmonitor (Monitor de imprimare imagePROGRAF).
Pentru detalii, consultaţi secţiunea de ajutor pentru RemoteUI (Interfaţă de utilizator pentru acces de la distanţă).
Pentru detalii, consultaţi fişierul de ajutor referitor la imagePROGRAF Status Monitor (Monitor de stare imagePROGRAF).
Pentru detalii, consultaţi fişierul de ajutor pentru imagePROGRAF Printmonitor (Monitor de imprimare imagePROGRAF). 9. 5. 1. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Operaţii avansate pentru lucrări de imprimare > Salvarea lucrărilor de imprimare trimise de la alte surse decât driverul de imprimantă Pentru a salva lucrările de imprimare trimise de la alte aplicaţii software sau sisteme decât driverul imprimantei sau aplicaţiile furnizate cu imprimanta, finalizaţi setările Output Method (Metodă ieşire) şi Print After Recv (Imprimare după primire) în meniul de la panoul de control.
În Output Method (Metodă ieşire), specificaţi modul de gestionare a lucrărilor, referitor la imprimarea şi salvarea lor. • Print (Imprimare) Salvaţi automat lucrările de imprimare concomitent cu imprimarea acestora. (Acesta este formatul implicit.) • Print (Auto Del) (Imprimare (ştergere automată)) Salvaţi temporar lucrările de imprimare concomitent cu imprimarea acestora şi le ştergeţi după imprimare. • Save: Box 01 (Salvare: Caseta 01) (Aici, numărul reprezintă un număr de casetă) Salvaţi lucrările de imprimare în imprimantă.
Pentru a salva lucrări de imprimare pe hard disk înaintea imprimării, specificaţi Print After Recv (Imprimare după primire). Imprimarea va începe când opţiunea Print After Recv (Imprimare după primire) este setată pe On (Activat), chiar dacă aţi selectat Save: Box 01 (Salvare: Casetă 01) în Output Method (Metodă ieşire).
9. 5. 2. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Operaţii avansate pentru lucrări de imprimare > Imprimarea fără salvarea lucrărilor în caseta comună Lucrările trimise de la un computer pentru care aţi selectat Print (Imprimare) în Output Method (Metodă ieşire) (în Windows) sau Send job to (Trimitere lucrare la) (în Mac OS X) din driverul imprimantei sunt salvate în cutia poştală partajată. (Consultaţi „Utilizarea hard disk-ului imprimantei (9.4.1)”.) Când Common Box Set. (Set. caseta comună) este Print (Auto Del) (Imprimare (ştergere automată)) în meniul de la panoul de control, lucrările de imprimare pentru care aţi selectat Print (Imprimare) în caseta de dialog Output Method (Metodă ieşire) a driverului imprimantei sunt şterse din cutia poştală partajată după imprimare. Utilizaţi această funcţie când imprimaţi documente extrem de confidenţiale.
9. 5. 3. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Operaţii avansate pentru lucrări de imprimare > Configurarea parolelor pentru casetele personale Pentru o mai mare securitate, puteţi să specificaţi o parolă pentru casetele personale. După ce setaţi o parolă, va fi necesară modificarea setărilor casetei personale, precum şi afişarea, imprimarea, ştergerea, mutarea şi modificarea lucrărilor salvate în caseta personală. Această operaţie este disponibilă în RemoteUI (Interfaţă de utilizator pentru acces de la distanţă), imagePROGRAF Status Monitor (Monitor de stare imagePROGRAF) şi imagePROGRAF Printmonitor (Monitor de imprimare imagePROGRAF).
Pentru detalii, consultaţi fişierul de ajutor referitor la imagePROGRAF Status Monitor (Monitor de stare imagePROGRAF).
Pentru detalii, consultaţi fişierul de ajutor pentru imagePROGRAF Printmonitor (Monitor de imprimare imagePROGRAF). 9. 5. 4. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Operaţii avansate pentru lucrări de imprimare > Denumirea casetelor personale Această operaţie este disponibilă în RemoteUI (Interfaţă de utilizator pentru acces de la distanţă), imagePROGRAF Status Monitor (Monitor de stare imagePROGRAF) şi imagePROGRAF Printmonitor (Monitor de imprimare imagePROGRAF).
Pentru detalii, consultaţi fişierul de ajutor referitor la imagePROGRAF Status Monitor (Monitor de stare imagePROGRAF).
Pentru detalii, consultaţi fişierul de ajutor pentru imagePROGRAF Printmonitor (Monitor de imprimare imagePROGRAF). 9. 5. 5. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Operaţii avansate pentru lucrări de imprimare > Afişarea unei liste de lucrări salvate Lucrările de imprimare stocate pe hard disk-ul imprimantei (lucrări salvate) pot fi listate după casetă, după cum urmează. Aceste operaţii sunt disponibile de la panoul de control sau în RemoteUI (Interfaţă de utilizator pentru acces de la distanţă), imagePROGRAF Status Monitor (Monitor de stare imagePROGRAF) şi imagePROGRAF Printmonitor (Monitor de imprimare imagePROGRAF).
Pe pagina Stored Job (Lucrare stocată), selectaţi caseta.
Sunt listate lucrările salvate în casetă.
Pentru detalii, consultaţi secţiunea de ajutor pentru RemoteUI (Interfaţă de utilizator pentru acces de la distanţă).
Pe foaia Hard Disk, selectaţi o casetă şi faceţi clic pe Open (Deschidere).
Lucrările salvate în această casetă sunt afişate în caseta de dialog Documents (Documente).
Pentru detalii, consultaţi fişierul de ajutor referitor la imagePROGRAF Status Monitor (Monitor de stare imagePROGRAF).
9. 5. 6. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Operaţii avansate pentru lucrări de imprimare > Imprimarea unei liste de lucrări salvate Lista de lucrări de imprimare stocate pe hard disk-ul imprimantei (lucrări salvate) poate fi imprimată după casetă, după cum urmează.
9. 5. 7. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Operaţii avansate pentru lucrări de imprimare > Afişarea detaliilor despre lucrările salvate Detaliile despre lucrările de imprimare stocate pe hard disk-ul imprimantei (lucrări salvate) pot fi afişate după cum urmează. Această operaţie este disponibilă în RemoteUI (Interfaţă de utilizator pentru acces de la distanţă), imagePROGRAF Status Monitor (Monitor de stare imagePROGRAF) şi imagePROGRAF Printmonitor (Monitor de imprimare imagePROGRAF).
Pentru detalii, consultaţi secţiunea de ajutor pentru RemoteUI (Interfaţă de utilizator pentru acces de la distanţă).
Pentru detalii, consultaţi fişierul de ajutor referitor la imagePROGRAF Status Monitor (Monitor de stare imagePROGRAF).
9. 5. 8. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Operaţii avansate pentru lucrări de imprimare > Redenumirea lucrărilor salvate Lucrările de imprimare stocate pe hard disk-ul imprimantei (lucrări salvate) pot fi redenumite după cum urmează. Această operaţie este disponibilă în RemoteUI (Interfaţă de utilizator pentru acces de la distanţă), imagePROGRAF Status Monitor (Monitor de stare imagePROGRAF) şi imagePROGRAF Printmonitor (Monitor de imprimare imagePROGRAF).
Pentru detalii, consultaţi secţiunea de ajutor pentru RemoteUI (Interfaţă de utilizator pentru acces de la distanţă).
Pentru detalii, consultaţi fişierul de ajutor referitor la imagePROGRAF Status Monitor (Monitor de stare imagePROGRAF).
Pentru detalii, consultaţi fişierul de ajutor pentru imagePROGRAF Printmonitor (Monitor de imprimare imagePROGRAF). 9. 5. 9. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Operaţii avansate pentru lucrări de imprimare > Funcţiile hard disk-ului imprimantei Operaţiile cu hard disk-ul imprimantei sunt disponibile din următoarele programe şi interfeţe. •Printer driver (Driver de imprimantă) • Plug-in de imprimare imagePROGRAF • imagePROGRAF Status Monitor (Monitor de stare imagePROGRAF) • imagePROGRAF Printmonitor (Monitor de imprimare imagePROGRAF) • RemoteUI (Interfaţă de utilizator pentru acces de la distanţă) • Panoul de control Operaţiile cu hard disk-ul disponibile prin fiecare interfaţă sunt următoarele.
9. 5. 10. Gestionarea lucrărilor de imprimare > Operaţii avansate pentru lucrări de imprimare > Verificarea spaţiului liber de pe hard disk Această operaţie este disponibilă de la panoul de control, în RemoteUI (Interfaţă de utilizator pentru acces de la distanţă), imagePROGRAF Status Monitor (Monitor de stare imagePROGRAF) şi imagePROGRAF Printmonitor (Monitor de imprimare imagePROGRAF).
Pentru a vizualiza lista de casete, selectaţi Stored Job (Lucrare stocată) în Job Management (Gestionare lucrări). Pe pagina Stored Job (Lucrare stocată), spaţiul liber de pe hard disk este afişat în colţul din dreapta-sus când sunt listate casetele.
Pentru detalii, consultaţi secţiunea de ajutor pentru RemoteUI (Interfaţă de utilizator pentru acces de la distanţă).
Foaia Hard Disk afişează spaţiul liber de pe hard disk.
Pentru detalii, consultaţi fişierul de ajutor referitor la imagePROGRAF Status Monitor (Monitor de stare imagePROGRAF).
|